دستور غذایی کاربرانکیک و شیرینی

طرز تهیه دو نوع کیک خانگی ارسالی کاربران

دو نوع کیک خانگی بسیار خوشمزه و سالم مناسب عصرانه بهاری

 

کیک اسفنجی خانگی

مواد لازم :

آرد ۳لیوان
شیر ۱لیوان
تخم مرغ ۳عدد
روغن مایع ۱لیوان
شکر ۱.۵ لیوان
بکینگ پودر ۲قاشق چایخوری
نمک یک پینچ
وانیل ۱.۴ قاشق چایخوری


 

ابتدا آرد، وانیل، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و ۳بار الک کنید. شکر و تخم مرغ را مخلوط کرده و با همزن به خوبی میزنیم تا یکنواخت شوند و باید کرم سفید غلیظ شود. شکر را به آرامی اضافه کنید. حواستان باشد کل شکر را در یک مرحله اضافه نکنید. این مرحله خیلی مهم هست. کمی از شکر را اضافه کنید هم بزنید سپس بقیه شکر را به همین منوال اضافه کنید. هر چه قدر بیشتر مخلوط تخم مرغ و شکر را با همزن بزنیم، کیک بهتر پف خواهد کرد و اسفنج ترد تری خواهیم داشت.

روغن را به مواد اضافه کرده و به خوبی هم میزنیم. شیر را نیز کم کم به مواد اضافه کرده و به خوبی هم میزنیم. مخلوط الک شده ی آرد، وانیل و بکینگ پودر را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک مواد را هم میزنیم.

قالب مناسبی را چرب کرده (فقط کف قالب رو چرب کنید) و آرد پاشی میکنیم و مواد کیک را داخل آن قرار داده و به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار میدهیم.روی کیک با شکلات آب شده تزیین کنید


کیک  خانگی

مواد لازم

بیکینگ پودر۲ قاشق مربا خوری

آرد ۳ لیوان
شیر۱ لیوان

تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع ۱ لیوان

شکر ۱.۵ لیوان

وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری


طرز تهیه

ابتدا آرد،وانیل،بیکینگ پودر و نمک(یک پینچ) را مخلوط کرده و ۳بار الک کنید.شکر و تخم مرغ را مخلوط کرده و با همزن به خوبی میزنیم تا یکنواخت شوند و باید کرم سفید غلیظ شود.این مرحله خیلی مهم هست.

روغن را به مواد اضافه کرده و به خوبی هم میزنیم.شیر را نیز کم کم به مواد اضافه کرده و به خوبی هم میزنیم.آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک مواد را هم میزنیم.

قالب مناسبی را چرب کرده (فقط کف قالب رو چرب کنید)و آرد پاشی میکنیم و مواد کیک را داخل آن قرار داده و به مدت ۴۰دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار میدهیم.

نکته

کیک را بلافاصله بعد از پختن از ظرف در نیاورید چون ممکن است براحتی در نیاید و کیک شما نصف شود.
اگر از روغن جامد استفاده کنید کیک بهتری خواهید داشت.
منظور از لیوان برای مواد لازم یک عدد لیوان دسته دار فرانسوی است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید