Uncategorizedآشپزی ملل

طرز تهیه سه نوع برگر جدید

دستور پخت رویال برگر با سس قارچ و چیکن برگر پنیری و برگر مرغ به سبک یونانی

رویال برگر با سس قارچ

مواد لازم برگر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پیاز رنده شده ۱ عدد

حبه سیر خورده شده ۲ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

پودر سیر ۱ ق م و پودر مو سیرا ۱ ق م

نمک وفلفل به میزان لازم

آرد سوخاری به میزان لازم


طرز تهیه

پیاز و دوحبه سیر را رنده کنید و آب اضافی‌شان را دور بریزید، سپس همراه با تخم‌مرغ،  پودر سیر، یک قاشق مرباخوری پودر موسیر و مقداری نمک و فلفل به پانصد گرم گوشت قرمزچرخ کرده اضافه کنید و خوب ورز دهید.

آرد سوخاری را کم کم به مایه اضافه کنید و ورز دهید؛ تا جایی که مایه برگر آماده شود. دقت کنید که بیش از اندازه آرد سوخاری نریزید، چون برگر بعد از پخت سفت می‌شود.

مایه را به قسمت‌های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل دایره درآورید. دایره‌های برگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار دهید و آن‌ها را حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از این زمان، آن‌ها را داخل تابه قرار دهید. وقتی دو طرفشان سرخ شدند، یک یا دو ورقه پنیر روی آن‌ها قرار دهید و بگذارید با حرارت همبرگر، پنیرها آب شوند.

همبرگر‌های پنیری را داخل نان همبرگری قرار دهید و روی آن‌ها دو ورق ژامبون بگذارید. دویست گرم قارچ را با دو عدد پیاز خرد‌شده داخل مقداری روغن تفت دهید. کمی خامه، نمک و فلفل هم اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا سس قارچ حاصل شود. سس را همراه با چند ورق کاهو، چند برش خیارشور و گوجه فرنگی روی برگرها قرار دهید، سپس ساندویچ‌ها را سرو کنید.


چیکن برگر پنیری

مواد لازم

سینه مرغ  چرخ شده ۴۰۰ گرم

پیازچه رنده شده ۲ عدد

هویچ ریزه شده نصف پیمانه

پنیر پارمزان رنده شده نصف پیمانه

جعفری خورد شده۲ ق س

تخم مرغ ۱ عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

پودر سوخاری به میزان لازم


طرز تهیه

سینه مرغ را چرخ کنید و داخل کاسه‌ای بریزید. پیاز را رنده کنید و آب‌شان را بگیرید، سپس همراه هویج ریز رنده‌شده،  پنیر پارمسان رنده‌شده، سیر له‌شده،  خردشده،جعفری خردشده سفیده تخم‌مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و خوب ورز دهید. به میزان لازم پودر سوخاری هم اضافه کنید تا مایه برگر کمی سفت شود. مایه را به چهار یا پنج قسمت تقسیم کنید.

هر قسمت را به صورت برگر درآورید. برگرها را حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شوند، سپس آن‌ها را داخل روغن یا روی کباب‌پز آماده کنید. در یک کاسه نصف پیمانه سس فرانسوی را با با دو قاسق سوپ‌خوری آبلیمو، یک قاشق سوپ‌خوری ترخون خردشده و نصف پیمانه ماست مخلوط کنید.

دو قاشق روغن‌زیتون و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود. وقتی برگرها آماده شدند، آن‌‌ها را همراه با سبزی‌های مورد‌علاقه‌تان داخل نان همبرگی قرار دهید و با سسی که آماده کرده بودید سرو کنید.


برگر مرغ به سبک یونانی

مواد لازم

سینه مرغ ۵۰۰

پونه خشک ۱ ق چ

پودر سیر نصف ق چ

فلفل دلمه قرمز خورد شده  ۲ ق س

پیاز رنده شده ۲ ق س

جعفری خورده ۲ ق س

یک حبه سیر خورد شده

نمک وفلفل  نصف ق چ


طرز تهیه

ابتدا کباب پز یا باربکیو را روشن کنید تا گرم شود. سینه مرغ چرخ‌شده را با  پونه خشک‌شده، پودر سیر، د فلفل دلمه‌ای قرمز ریز رنده‌شده،  پیاز رنده‌شده،  جعفری خردشده، یک حبه سیر له‌شده، نصف قاشق چای‌خوری نمک و نصف قاشق چای‌خوری فلفل مخلوط کنید و حدود چهار الی پنج دقیقه ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مایه را به چهار قسمت تقسیم کنید.

هر کدام از قسمت‌ها را به شکل همبرگر درآورید. همبرگرها را روی حرارت قرار دهید تا کباب شوند. بعد از پنج دقیقه آن‌ها را برگردانید تا آن طرفشان هم کباب شوند. در این فاصله نصف پیمانه ماست را با نصف پیمانه سس مایونز، یک حبه سیر له‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید تا سس برگر آماده شود. موقع سرو، برگر‌ها را داخل نان همبرگری قرار دهید و با سبزیجات دلخواه و سس حاصل سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید