آشپزی ملل

طرز تهیه سه نوع برگر متنوع جدید

برگر خوشمزه با طعم های متنوع برگر بوقلمون مخصوص وبرگر سبزیجات و با لوبیا چشم بلبلی

برگر بوقلمون مخصوص

مواد لازم

۹۰۰ گرم گوشت چرخ کرده بوقلمون

پیاز ۱ عدد

۲ حبه سیر

نصف پیمانه جعفری خورده شده

فلفل سیاه ۱ ق چ

۱ ق چ سس ورچستر یا ورسترشایر،

نمک به میزان لازم


 طرز تهیه

گوشت بوقلمون چرخ‌کرده را با یک عدد پیاز ریز خرد‌شده مخلوط کنید. دو حبه سیر له‌شده، و جعفری خرد‌شده، و فلفل سیاه آسیاب‌شده، سس ورچستر یا ورسترشایر، دو قاشق سوپ‌خوری آبِ یخ و مقداری نمک هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید و سپس به صورت هشت يا چهارده برگر فرم دهید. وسط هر برگر را کمی فشار دهید تا موقع پخت باد نکند

برگرها را حداقل به مدت سی دقيقه داخل يخچال استراحت دهید. صفحه گریل را داغ کنید و هر طرف برگرها را روي حرارت ملايم حدود هفت دقيقه گريل كنيد و روی هر کدام كمي نمك دريايي آسياب كنيد. برگر‌های آماده را داخل نان همبرگری قرار دهید و همراه با سبزی‌ها و سس مورد علاقه سرو کنید.


برگر سبزیجات به سبک سوئیسی

مواد لازم

پیاز ۱ عدد

هویچ ۱ عدد

قارچ ۲۰۰ گرم

پودر اویشن ۱ ق چ

سیر ۱ عدد

فلفل قرمز به میزان دلخواه

عدس پخته شده ۱ پیمانه

جو پخته شده نصف پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

جعفری خوردشده یک چهارم پیمانه

گردو خورد شده یک چهارم پیمانه

آرد سوخاری یک دوم پیمانه

نمک به میزات لازم


طرز تهیه

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز و  هویج رنده‌شده را داخل آن تفت دهید. بعد از آنکه نرم شدند، بعد قارچ خردشده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا آبِ قارچ گرفته شود. یپودر آویشن، مقداری فلفل قرمز و یک عدد سیر له‌شده هم اضافه کنید.

مواد را کمی دیگر تفت دهید، سپس مخلوط را داخل ظرفی بریزید. و عدس پخته و  جو پخته و له‌شده،  تخم‌مرغ جعفری خردشده، وگردوی ریز خردشده،  آرد سوخاری و به میزان لازم نمک هم اضافه کنید.

مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مواد را شش قسمت کنید و هر قسمت را به شکل برگر درآورید. برگرها را داخل روغن سرخ کنید. وقتی دوطرف آن‌ها سرخ شدند، یک ورقه پنیر چدار روی آن‌ها قرار دهید و صبر کنید تا کمی آب شوند، سپس برگرها را داخل نان همبرگری قرار دهید.

مقداری قارچ را همراه با کمی آبلیمو و نمک سرخ کنید. مقداری خامه هم اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید، سپس داخل نان‌ها بریزید و سرو کنید.


برگر لوبیای چشم بلبلی

مواد لازم

۳۰۰ گرم سینه مرغ

لوبیا چشم بلبلی ۲ پیمانه

سس باربکیو ۲ ق غ

تخم مرغ ۱ عدد

پودر سوخاری یک سوم پیمانه

جعفری خورد شده ۲ ق س

جوز هندی ی چهارم  ق چ

نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه

سینه مرغ را چرخ کنید و داخل ظرفی بریزید. لوبیا چشم‌بلبلی پخته را داخل غذاساز بریزید تا کاملا له شوند، سپس به مرغ اضافه کنید.  سس باربکیو،  تخم‌مرغ،  پودر سوخاری،  جعفری خردشده، جوز هندی و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود.

مایه را به اندازه‌های دلخواه تقسیم کنید، هر قسمت را به شکل برگر درآورید و داخل روغن سرخ کنید. در این فاصله یک‌دوم پیمانه سس مایونز را با یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل، دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو، یک قاشق چای‌خوری ترخون خردشده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. سه تا چهار قاشق سوپ‌خوری روغن کنجد هم بریزید.

مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود. نان‌های همبرگری را آغشته به مقداری سس کنید و سپس برگرها را داخل آن‌ها قرار دهید. مقداری سبزی مورد علاقه‌تان را هم بریزید. حالا می‌توانید ساندویچ‌ها را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید