آشپزی سالم

طرز تهیه چند نوع رول بادمجان

دستور پخت غذای فانتزی با بادمجان خوشمزه با طعم های متفاوت

رول بادمجان با طعم ژامبون

مواد لازم

بادمجان متوسط ۳ عدد

پنیر ریکوتا (یا خامه‌ای) ۳۰۰ گرم

ژامبون خرد شده ۲ پیمانه

پودر سیر وپودر زیره به میزان دلخواه

نصف پیمانه پودر پنیر پارمسان


ظرز تهیه

بادمجان قلمی را بشویید و به صورت طولی و نازک ورقه کنید. آنها را یک ربع در محلول آب و نمک بخیسانید. بعد از این مدت خشک‌شان کنید و در تابه رژیمی چرب شده با روغن زیتون گریل کنید و بپزید.

در این فاصله در تابه‌ای  پنیر ریکوتا (یا خامه‌ای) بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. ۲ پیمانه ژامبو ن خرد شده را به همراه کمی پودر زیره، پودر سیر و نصف پیمانه پودر پنیر پارمسان به آن افزوده و دایم هم بزنید تا مثل سس یکنواخت و غلیظ شوند.

از این مواد روی هر ورقه بادمجان کباب شده بریزید و بادمجان را رول کنید. با یک خلال دندان رول را ثابت کنید. همه رولها را آماده کنید و در ظرف دلخواه بچینید. کمی روغن زیتون بودار روی آنها بپاشید. با برگ تازه نعنا تزیین و سرو کنید.


رول بادمجان  با سس مایونز

 برای طبخ رول بادمجان به مواد اولیه همچون سیر ، گوجه فرنگی ،بادمجان، و سبزی جعفری نیاز داریم. 

مواد لازم

بادمجان : ۲ عدد کوچک

گوجه فرنگی : ۳ عدد کوچک

جعفری برای تزیین : به مقدار لازم

سیر: ۲ تا ۳ حبه

سس مایونز: دو قاشق غذا خوری

نمک : به میزان لازم

روغن :به مقدار لازم

فلفل سیاه: به مقدار لازم


طرز تهیه 

در روش پخت رول بادمجان، نیازی نیست پوست بادمجان و گوجه فرنگی گرفته شود .ابتدا بادمجان و گوجه فرنگی را بشویید و به صورت ورقه های نازک برش دهید. سپس روغن را بر روی بادمجان ها بمالید و ورقه فویل را کف سینی فر بکشید. سپس بادمجان ها را با فاصله نزدیک داخل فر بچینید و به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

در یک ظرف کوچک سس مایونز، فلفل سیاه نمک و سیر خرد شده را با یکدیگر مخلوط نمایید و خوب میکس کنید. در مرحله بعدی نحوه تهیه رولت بادمجان بر روی هر یک از بادمجان ها مخلوط میکس شده را به همراه گوجه فرنگی ریز شده قرار دهید و رول نمایید.

رول های بادمجان را در سینی فر بچینید و مخلوط باقیمانده را روی آن ها قرار دهید. و روی سینی را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

و در پایان سینی را به مدت ۳۵ دقیقه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از آماده شدن این غذای لذیذ، رولت ها را با جعفری و… تزیین نمایید.


 رول بادمجان با سینه مرغ

Eggplant rolls stuffed with nuts

مواد لازم

سینه مرغ : یک عدد

بادمجان : سه عدد

پنیر خامه ای : سه قاشق غذا خوری

پنیر چدار : صد گرم

پنیر گرویر : یک قاشق غذا خوری

تخم مرغ : سه عدد

نمک و فلفل : به میزان لازم

ریحان تازه خرد شده : سه قاشق غذا خوری

پودر سوخاری: به مقدار لازم


طرز تهیه

در طرز تهیه رول بادمجان ابتدا باید سینه مرغ را بپزید بنابراین، سینه مرغ را با کمی آب، نمک، فلفل و یک عدد پیاز اجازه دهید بر روی حرارت پخته شود.

حالا در این فاصله که سینه مرغ در حال پخته شدن می باشد بادمجان ها را بعد از پوست گرفتن به ضخامت نیم سانت به شکل ورقه ای برش دهید سپس، مقدار کمی روغن در دو طرف بادمجان ها زده و داخل تابه ای در بسته یا فر اجازه دهید پخته شوند.

در مرحله بعدی پس از پخت سینه مرغ آن را به قطعات کوچک خرد کرده و بعد به آن ریحان، نمک، فلفل و پنیر ها را بیفزایید سپس با هم مخلوط کنید.

حالا بادمجان ها را بعد از اینکه پخته شدند اجازه دهید سرد شوند سپس داخل ظرفی چیده و مقداری از مخلوط مرغ و پنیر به دست آمده را روی بادمجان ها ریخته و آن را رول نمایید.

در این مرحله حالا تخم مرغ ها را داخل ظرف شکسته و با کمک چنگال آن را هم بزنید سپس داخل ظرف دیگری نیز پودر سوخاری بریزید.

حالا رول های بادمجان ها را ابتدا داخل تخم مرغ زده سپس در پودر سوخاری بغلتانید و مجددا این کار را انجام دهید ( یعنی دو بار در تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید).

در مرحله پایانی مقداری روغن داخل تابه ریخته سپس بر روی حرارت قرار دهید و بعد از داغ شدن روغن، رولت ها را داخل آن سرخ نمایید و با کمک روغن دستمال گیر روغن اضافی آن ها را بگیرید، نوش جان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید