پیتزا و ساندویچ

طرز تهیه پیتزا بدون گوشت رژیمی

دستور پخت چند نوع پیتزا خانگی بدون گوشت بسیار خوشمزه با طعم متفاوت

پیتزای متفاوت و خوش طعم با سیب زمینی و پنیر 

مواد لازم

آب ولرم سه چهارم پیمانه
شیر ولرم یک چهارم پیمانه
خمیرمایه ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۳ پیمانه
نمک یک قاشق مرباخوری
مواد لازم برای تهیه داخل پیتزا
پنیر مازورلا رنده شده یک و نیم پیمانه
سیب زمینی نازک ورقه شده ۲ عدد متوسط
سیر رنده شده ۲ حبه
روغن زیتون کمی
شاهی کمی
سرکه یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری
نمک به اندازه کافی


طرز تهیه

برای تهیه خمیر، به آب و شیر خمیرمایه اضافه کنید و بگذارید کمی بماند.
پس از به عمل آمدن خمیر، مخلوطی از نمک و آرد را به آن اضافه و مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را در کاسه ای که کمی چرب است، قرار دهید. سپس یک حوله تمیز روی آن بکشید و بگذارید در مکان گرم به مدت ۴۰ دقیقه بماند تا خمیر ور بیاید. سپس خمیر را به ۲ قسمت تقسیم و باز کنید و روی سینی فر قرار دهید.
روی هر خمیر، پنیر، سیب زمینی، سیر و نمک بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر که از قبل روی دمای ۲۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم شده است قرار دهید.
پس از خارج کردن پیتزا از فر، با برس آغشته به آبلیمو و روغن روی آن بکشید و با کمی شاهی آن را تزیین و سرو کنید.


پیتزای چینی تند …

مواد لازم 

گشنیز: ۱ قاشق سوپ خوری (تازه، خرد شده)
پیاز قرمز: ۱/۳ فنجان (خرد شده)
پنیر موزارلا: ۲ فنجان (رنده شده)
نان پیتزا: ۱ بسته (آماده)
سس سویا: ۱ قاشق چای خوری
پوره ی فلفل قرمز: ۱ قاشق سوپ خوری (با سیر)
سس گوجه فرنگی: ۲۲۰ گرم (بدون نمک)
ریشه زنجبیل: ۱ قاشق چای خوری (ریز خرد شده)
مرغ: ۳۰۰ گرم (سینه، بدون پوست و استخوان، خرد شده به شکل تکه های ۱ سانتی متری)
روغن گیاهی: ۱ قاشق سوپ خوری (تند یا ساده)
نخود فرنگی: نصف فنجان
خس سه کله: ۲۲۰ گرم (نوعی بلوط، خشک شده


طرز تهیه

فر را با دمای ۳۷۵ درجه ی فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتی گراد) گرم کنید. تابه ی ۲۵ سانتی متری را روی شعله ی زیاد داغ کنید. مرغ و ریشه ی زنجبیل را اضافه کنید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که وسط مرغ دیگر صورتی نباشد هم بزنید و سرخ کنید. حرارت را روی متوسط بگذارید.

سس گوجه فرنگی، پوره ی فلفل قرمز و سس سویا را اضافه کنید و هم بزنید.

۲ قاشق از مخلوط مرغ را روی نان پیتزا و به فاصله ی ۱ سانتی متری از لبه ی نان بمالید. پنیر را روی پیتزا بپاشید.


 پیتزای  ساده لذیذ 

مواد لازم

پیتزا گوجه فرنگی و پنیر موزارلا
آرد قنادی و آرد ذرت به میزان لازم
خمیر پیتزا ۴۵۳ گرم، در دمای اتاق
روغن‌زیتون ۱ قاشق غذاخوری
گل سیر ۱ عدد، خردشده
گوجه‌فرنگی تازه ۳۴۰ گرم
پونه‌ی کوهی ۱٫۸ قاشق چای‌خوری
نمک ۱٫۸ قاشق چای‌خوری
پنیر موزارلا خردشده ۱٫۲ پیمانه
پنیر پارمسان ۱ قاشق غذاخوری خردشده
برگ ریحان تازه ۱٫۳ پیمانه، اختیاری


طرز تهیه

قفسه‌ی فر را در پایین‌ترین طبقه ‌قرار داده و فر را در دمای ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود.

در سطحی که روی ان آرد پاشیده‌اید خمیرها را با قطر ۳۵ سانتی‌متر گرد کنید. روی سینی مخصوص پخت را به‌آرامی با آرد ذرت بپوشانید. خمیر را روی سینی قرار دهید.

در یک‌ کاسه‌ی کوچک روغن را داغ‌کرده و سیر را تف دهید. آن را روی خمیر بمالید. یک حاشیه‌ی ۳ سانتی‌متری در اطراف خمیر خالی بگذارید. سپس روی سطح آن گوجه‌ها را به‌آرامی قرار دهید. نمک، پنیر موزارلا، پنیر پارمسان و پونه را روی آن بپاشید.

سینی را در فر قرار دهید و برای حدود ۱۳ دقیقه و تا زمانی که پنیر ذوب‌شده و خمیر پیتزا ترد و طلایی شود آن را بپزید.

 


پیتزای ایتالیایی از انواع ، غذا هایی است که تهیه اون بسیار آسونه و درست کردن اون برای آشپز های تازه کار ، بچه ها و دانشجویان خیلی راحته .

مواد لازم

نان ترتیلا آردی ( در سایز مناسب با ظرف شما )
مقدار کمی روغن سبزیجات و یا روغن زیتون
پنیر ( من از مخلوط پنیر ایتالیایی استفاده کردم )
سس مخصوص پیتزا
ورقه های پپرونی
ظرف مخصوص و اجاق و فر هم نیاز دارین .


طرز تهیه

ابتدا ظرف مخصوص خود را روی حرارت متوسط قرار بدین . سپس حدودا به مقدار یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن سبزیجات رو با استفاده از یک قلم موی مخصوص آشپزخانه مطابق تصویر به ته ظرف آغشته کنین . بعد ، یک تکه از نان ترتیلا رو توی ظرف قرار بدین و یه لایه پنیر رو روی نان ترتیلا بریزین . مطمئن بشین که پنیر بین لایه ی نان ترتبلا و کف ظرف نرفته باشه . ( چون در اون صورت میسوزه )

.سپس روی پنیر ، نان ترتیلای بعدی رو قرار بدین ، پس از یک الی دو دقیقه رنگ سطح نون ، قهوه ای میشه ، بعد از اینکه رنگش قهوه ای شد ، با استفاده از یه کاردک مخصوص آشپزخانه و یا کفگیر نان رو برگردونین تا طرف دیگه ی اون هم سرخ بشه و به رنگ قهوه ای تبدیل بشه . بعد از سرخ شدن هر دو طرف نان ترتیلا ، دیگه می تونین شعله ی اجاق گاز رو خاموش کنین . حالا خیلی سریع روی نون رو ابتدا یه لایه سس پیتزا و پنیر و بعد پپرونی و بعدش هر ماده غذایی که مایل هستین رو قرار بدین . ( مانند قارچ و فلف دلمه و گوشت چرخ کرده و …) .

پس از قرار دادن تمام مواد روی نان ترتیلا ، حالا موقع قرار دادن اون داخل فر و گذشت مدت زمان معین ، با استفاده از یه دستکش محافظ ظرف رو از داخل فر خارج کنین . برای اینکه روی پیتزا تون حالت گرم و پف کرده به خودش بگیره ، کافیه به مدت ۴۵ ثانیه الی ۲ دقیقه توی فر بمونه .
بعد از آماده شدن پیتزا ، می تونین اون رو توی ظرف مورد نظر قرار بدین و برش بزنین ، این پیتزای عالی رو سرو کنین و ازش لذت ببرین .


مواد لازم

پنیر موزارلا

سس فلفلی ( یا کچاپ )

ورقه های پپرونی


طرز تهیه

اول از همه نان شیرینی گردی که داریم رو با چاقو از وسط مانند تصویر به دو نیم تقسیم می کنیم . بعد اون ها رو درون یه بشقاب قرار بدین وبعد سس فلفلی رو با قاشق به سر تا سر نون ها بمالین ، سپس پنیر موزارلای خرد شده رو روی سس فلفلی بپاشین . بعد از اون چند ورق پپرونی رو روی اون ها بذارین و دوباره مقداری پنیر موزارلا روی مواد اضافه کنین .

حالا ظرف تون رو به مدت هشت دقیقه توی فر قرار بدین . پیش گرمایش فر رو باید روی ۴۰۰ درجه ی سانتی گراد تنظیم کنین ، بعد از هشت دقیقه ظرف رو از فر خارج کنین .

دیگه غذامون آماده شده و می تونین اون رو سرو کنین و از خوردنش لذت ببرین .


پیتزای شکم پر با کاهو

مواد لازم

کاهو ۱ کیلو و ۳۶۰ گرم (بدون ساقه و خرد شده)
خمیر پیتزا ۱ عدد
روغن زیتون ۶ قاشق غذاخوری
سیر سیر ۵ حبه (خرد شده)
پنیر فونتینا ۲۸۰ گرم (رنده شده)
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای خوری


طرز تهیه:

سینی فر را در پایین ترین طبقه فر قرار دهید و فر را با حرارت ۲۶۰ درجه سانتیگراد (۵۰۰ درجه فارنهایت) گرم کنید و یک قالب کیک گرد با قطر ۲۲ سانتیمتر را با روغن چرب کنید.
کاهو را در یک قابلمه با آبجوش و نمک بدون سرپوش به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود و بعد داخل یک صافی آبکش کنید. بعد صافی را داخل یک کاسه پر از آب یخ فرو ببرید و دوباره آن را آبکش کنید و کاملا آب آن را بگیرید. سپس به یک حوله آشپزخانه بزرگ انتقال دهید و آنها را در یک گوشه جمع کنید و بعد کاهو ها را طوری با حوله بچلانید که تمام آب باقیمانده آن گرفته شود.
یک سوم خمیر را جدا کنید (باقیمانده خمیر را زیر پلاستیک نگهدارید) و داخل قالب قرار دهید. سپس با فرچه مخصوص یک قاشق غذاخوری روغن روی آن بمالید و با چنگال روی آن را سوراخ سوراخ کنید و بعد به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی و برشته شود.
در این حین ۱/۴ فنجان روغن را داخل یک قابلمه روی درجه حرارت ملایم گرم کنید تا روغن داغ شود سپس سیر را اضافه کنید به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا کم کم طلایی شود.
حالا کاهو، نمک و فلفل را اضافه کرده، به مدت ۴ دقیقه کاملا مخلوط کنید تا کاهو ها کاملا روغنی شوند. سپس به یک کاسه کم عمق انتقال دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا خنک شود و سپس با پنیر مخلوط کنید.

کاهو ها را روی خمیر برشته داخل قالب پخش کنید. باقیمانده خمیر را که از قبل نگه داشته اید، به شکل دایره ۲۵ سانتیمتری دربیاورید و آن را روی کاهو ها پخش کنید و با دست صاف کنید و لبه های آن را با دست فشار دهید تا کاملا بچسبد و با فرچه مخصوص روی آن روغن بمالید و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی شود.

از یک چاقوی تیز برای چرخاندن دور خمیر و جدا کردن آن از قالب استفاده کنید و قالب را روی سینی فر قرار دهید و به قالب تلنگر بزنید تا پیتزا روی سینی بیفتد. سپس به مدت ۱۵ دقیقه رها کنید تا خنک شود و بعد پیتزا را برش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید