آش و سوپ

طرز تهیه چند نوع سوپ پاییزی با اسفناج

دستور پخت چند نوع سوپ اسفناج بسیار خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی

سوپ اسفناج و عدس

مواد لازم( برای ۴ نفر)

اسفناج: ۱ کیلوگرم

عدس: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

جو پرک: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۱ فنجان

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه

نعنا داغ و پیاز داغ: به مقدار دلخواه

خامه: ۱ قاشق غذاخوری


طرز تهیه

ابتدا اسفناج‌ها را بشورید و سپس با عدس و جو و مقداری آب جوش و زردچوبه و فلفل بپزید. آب جوش یا استاک مرغ و گوشت و سبزیجات (اختیاری) باید کاملا روی مواد را بپوشاند و این ترکیب کاملا خوب بپزد و جا بیفتد

سپس مقداری مقداری پیازداغ و نعنا داغ درست کنید و نیمی از آن را به سوپ اضافه کنید، نمک سوپ را هم اندازه کنید. وقتی سوپ حسابی پخت و جا افتاد آن را با غذاساز یا گوشتکوب برقی میکس کنید. به این ترتیب سوپ اسفناج و عدس پوره و یکدست می‌شود. کمی دیگر سوپ را روی شعله ملایم گاز بگذارید و به آن ۱ فنجان شیر اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ یکدست شود.

سوپ اسفناج شما آماده است، کافی است روی آن را با پیازداغ، نعناداغ و مقداری خامه (یا ماست چکیده) تزیین کنید جای پیاز داغ برای روی سوپ می‌توانید از مقداری قارچ تفت داده شده و نان تست تفت داده شده ساده یا نان سیر هم استفاده کنید.

نکته

برای درست کردن سوپ عدس و اسفناج که یکی از انواع سوپ ها که برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است می‌توانید به سوپ سیب زمینی، قارچ یا هویج هم اضافه کنید که سلیقه‌ای است. اما مواد اصلی سوپ عدس و اسفناج همان عدس، اسفناج و جو پرک است. 


سوپ اسفناج و جو

مواد لازم 

جو پرک ۲ قاشق غذاخوری

اسفناج نیم کیلو

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

آب قلم ۳ لیوان

خامه ۳ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده ۱ حبه

کره ۲۰ گرم

پیاز کوچک ۱ عدد


طرز تهیه 

اسفناج را تمیز کرده و دو سه بار می شوییم و آبکش می کنیم و بعد در قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم بپزد (در قابلمه را نگذارید) در این فاصله آب قلم یا مرغ را با جو پرک می گذاریم خوب بپزد وقتی اسفناجمان پخت با غذاساز کاملا پوره کنید.

پیاز را داخل کره تفت داده و سیر را اضافه کرده تا طلایی شود و اسفناج و نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید سپس به جو پرک پخته شده اضافه کنید بگذارید تا پخته و غلیظ شود (غلظت سوپ باید طوری باشد که نه زیاد غلیظ و نه زیاد رقیق باشد). در آخر زیر قابلمه را خاموش کرده و خامه را اضافه و هم زده و کمی آب لیموترش نیز اضافه کنید و با تکه های نان باگت و نان سوپ نوش جون کنید.


سوپ اسفناج و شير


مواد لازم( براي ۴ نفر.)

عدس / ۱ پيمانه

هويج متوسط / ۲ عدد، نگيني خرد شده

اسنفاج تازه / حدود ۱۰۰ گرم، خرد شده

شير / ۲ پيمانه

نمک و فلفل / به ميزان لازم

قارچ / براي تزئين سوپ

کره / مقداري، به دلخواه


طرز تهيه:

عدس را در آب ريخته، بپزيد تا حدي که نيم پز شود. سپس هويج نگيني شده را اضافه کنيد. کاملاً که پخته شدند اسفناج را بيافزاييد. در اين مرحله حدود ۷ تا ۸ دقيقه سوپ را با درب باز بپزيد. اين کار باعث مي شود که رنگ اسفناج خوشرنگ بماند. سپس شير را اضافه کرده، نمک و فلفل را نيز بيافزاييد. سوپ را هر از گاهي هم زده و بگذاريد سوپ چند جوش بزند. پس از كشيدن در ظرف روي آن را با چند قارچ تفت داده شده تزئين کنيد. مي توان در اواخر پخت کمي کره نيز به سوپ افزود.

نکته:

– پس از ريختن اسفناج درب قابلمه را نگذاريد تا اسفناج رنگ خودش را حفظ کند.
– در آخر تفت به سوپ کمي کره اضافه کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید