دیزاین و طراحی خوراکی هاکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک شاه توتی به دو روش و دیزاین

چیز کیک شاه توت برای کسانی که عاشق کیک های پنیری هستندبه دو روش ودیزاین این کیک

چیز کیک شاه توت

مواد لازم:

بیسکویت ۲۸۰ گرم

گردو یا بادام زمینی ۱۰۰ گزم

کره ذوب شده ۱۲۰ گرم

عصاره وانیل ۲ قاشق چایخوری

پنیر خامه ای ماسکارپونه ۷۰۰گرم

شکر ۵۰۰گرم

تخم مرغ ۴عدد

خامه صبحانه۱۲۰ گرم

شاه توت۷۵۰ گرم

آب ۱۱۰ میلی لیتر

نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری


طرز تهیه:

فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید. یک قالب مستطیلی کم عمق با طول و عرض ۲۳ و ۳۳ سانتیمتر را با فویل آلومینیومی صخیم کاملا بپوشانید. این کار باعث می شود بعدا کیک پنیری به راحتی و به صورت کامل و قالبی از قالب بیرون بیاید. یک ظرف بزرگتر از قالب را برای استفاده به عنوان مخزن آب زیر قالب خود در نظر بگیرید. مقداری آب جوش آماده کنید.
در غذا ساز، بیسکویت ها و گردو یا بادام زمینی را مخلوط کرده و حدود بار پالس زده و بیسکویت و گردو را کاملا خورد و پودری و مخلوط کنید. کره را ذوب کرده و به همراه یک قاشق چایخوری عصاره وانیل به بیسکویت ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. بیسکویت خورد شده کره ای را کف قالبی که با آلومینیوم پوشانده اید ریخته و با قاشق آن را به قالب خوب پرس کنید تا همه کف قالب یکسان با بیسکویت پر شود. قالب را اکنون تا آماده سازی مایه پنیر در یخچال نگهدارید.

پنیر خامه ای را در مخلوط کن ریخته و کمی هم بزنید تا بافت آن نرم شود. ۲۵۰ گرم شکر و یک قاشق چایخوری وانیل را به پنیر خامه ای اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا در مایه پنیر حل شود. خامه را به مایه پنیر و شکر اضافه کرده و هم بزنید.
تخم مرغ ها را یکی یکی به مایه پنیر اضافه کنید و فقط در حدی که مخلوط شوند هم بزنید. هم زدن زیاد تخم مرغ ها باعث می شود تا بعدا چیز کیک شما ترک بخورد. از عصاره وانیل استفاده کنید چون پودر وانیل ممکن است چیز کیک را تلخ کند.


قالب را از یخچال بیرون آورده و مایه پنیری را سرتاسر روی بیسکویت هایی که کف قالب ریخته اید پهن کنید. قالب را در ظرف بزرگتری که مخصوص آب جوش در نظر گرفته اید قرار دهید. تا نیمه های ارتفاع قالب آبجوش در ظرف بزرگتر بریزید.

قالب را روی پنجره وسط فر قرار دهید تا کیک پنیری در حمام آبجوش در فر به مدت۴۵ دقیقه بپزد. بعد از این مدت فر را خاموش کنید ولی در فر را باز نکنید. اجازه دهید قالب در فر خاموش به مدت ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس در فر را نیم لا باز کنید ولی قالب را از فر بیرون نیاورید. اجازه دهید تا قالب مجددا ۱۰ دقیقه در حالت در نیمه باز در فر باقی بماند. سپس قالب را از فر بیرون آورید تا در دمای اتاق قالب کیک خنک شود.
در یک تابه شاه توت ها را به همراه ۲۵۰ میلی لیتر شکر و ۵۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر کاملا در توت حل شود. اجازه دهید تا توت ها حدود ۵ دقیقه بجوشند.


۲ قاشق نشاسته ذرت را با ۴ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. مخلوط نشاسته ذرت را با توت ها مخلوط کرده و اجازه دهید تا ۲ دقیقه دیگر بجوشد. این کار باعث غلیظ شدن شربت توت شده و از آبکی بودن آن جلوگیری می کند. تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا توت ها کاملا خنک شوند.

وقتی توت ها کاملا خنک شده و کیک نیز کاملا خنک شد، مایه توت را روی تمام سطح چیز کیک پخش کنید. سپس یک فویل پلاستیکی را از زیر قالب به قالب چسبانده و تمام سطح قالب را با فویل بپوشانید. دقت کنید که فویل به توت ها مالیده نشود. قالب را به همراه فویل حداقل به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا چیز کیک کاملا سرد شود.

قالب را از یخچال بیرون آورده و با کمک لبه های فویل آلومینیومی کیک را به طور کامل روی میز کار قرار دهید. حالا فویل را از دیواره های کیک جدا کرده و با کمک یک چاقوی تیز برش های مستطیلی روی کیک ایجاد کنید و آن ها را در ظرف سرو کنید.


چیز کیک شاتوت 

مواد لازم

۱۷۰ گرم کره
۳۰۰ گرم بیسکوئیت پودر شده
۲۰۰ گرم پنیر خامه ای ماسکارپونه
۳۰۰ گرم خامه قنادی فرم گرفته
۸۰ گرم خاک قند
شیر کمی
۲ ق غ پودر ژلاتین
پوره شاتوت به مقدار لازم
۱ بسته ژله شاتوت


مواد لازم

ابتدا پایه چیزکیک را آماده می کنیم، برای تهیه باید ابتدا بیسکوییت ها را به صورت کامل پودر کرده و با کره ای که به دمای محیط رسیده مخلوط کنیم تا با هم کاملا بافت منسجمی پیدا کنند. برای اینکه این اتفاق بهتر صورت بگیرد می توانیم چند قاشق از شیر را نیز با آنها مخلوط کنیم.

چون می خواهیم این چیزکیک را به صورت تک نفره درست کنیم خمیر پایه را مابین دو کیسه قرار می دهیم و با وردنه آن را باز می کنیم ولی خیلی نازک نباشد سپس با قالب دایره ای آنها را برش می زنیم و کنار می گذاریم.

حال شیر را درون ظرف کمی حرارت می دهیم تا ولرم شود و در این فاصله پودر ژلاتین را درون آب به صورت بن ماری درآورده و با شیر مخلوط می کنیم. درون ظرفی مجزا خامه قنادی را ریخته و با همزن می زنیم تا خامه فرم بگیرد. سپس پنیر خامه ای ماسکارپونه را به خامه اضافه می کنیم و بعد وانیل و خاکه قند را نیز به آنها افزوده و خوب هم می زنیم. برای تهیه پوره شاه توت ابتدا شاه توت را با شکر و نشاسته ذرت می پزیم و به حالت پوره درمی آوریم.

اکنون پوره را نیز به خامه اضافه کرده و شیر و ژلاتین را هم به آنها اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم. حال قالب سیلیکونی که قطر آن به اندازه قطر خمیر پایه باشد را کمی چرب کرده و دسر را درون قالب ها ریخته و برای حدود ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم تا ببندد. پس از این زمان دسر را روی پایه چیز کیک گذاشته و روی آن را به دلخواه تزیین می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید