آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه چیلی قارچ گیاهی وبادنجان سوخاری

خوراکی رژیمی بسیار راحت وخوشمزه مناسب گیاهخوران

چیلی قارچ

مواد لازم 
قارچ خرد شده ۱ پیمانه
فلفل دلمه‌ای خرد شده ۱/۲ پیمانه
فلفل چیلی سبز ۱ عدد
پیازچه خرد شده ۱/۳ پیمانه
پیاز خرد شده ۱ عدد (اختیاری)
سیر خرد شده ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
سس سویا ۱ قاشق چایخوری
سس چیلی ۳/۴ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۳/۴ قاشق غذاخوری
فلفل ۱/۸ قاشق چایخوری
نمک به مقدار کافی
آب ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه

در تهیه  این چیلی. نصف قاشق چایخوری آرد ذرت را در ۱/۴ پیمانه آب گرم حل کنید. گلوله‌های آرد را کامل از بین ببرید و سپس آن را به تابه اضافه کنید. بگذارید جوش بیاید سپس سس را از روی گاز بردارید.

 

ابتدا قارچ‌ها را بشویید و با دستمال حوله‌ای به خوبی خشک کنید. سپس هر کدام از آنها را چهار تکه کنید. یک تابه بزرگ را روی شعله بگذارید و روغن را داخل آن بریزید تا داغ شود.

وقتی روغن داغ شد سیر خرد شده را داخل آن بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدهید تا عطر خوبی از آن به مشام برسد. حال قارچ‌ها را همراه بافلفل سبز به تابه اضافه کنید (هسته‌های فلفل را خارج کنید و آن را به طور عمودی برش بزنید). ۲ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و بعد درب تابه را بگذارید و صبر کنید تا قارچ‌ها نیم‌پز شوند.

فلفل دلمه‌ای و پیازچه خرد شده را اضافه کنید. همچنان به سرخ کردن و زیر و رو کردن مواد ادامه دهید تا فلفل دلمه‌ای و قارچ پخته شوند.

سس سویا، چیلی و کچاپ را همراه با ۲ قاشق آب روی مواد بریزید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل بزنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید تا سس غلیظ شود. چیلی قارچ شما آماده است. آن را با پاستا یا برنج سرو کنید.


بادنجان سوخاری

مواد لازم
بادمجان ۱ عدد متوسط
آرد ساده ۱/۲ فنجان
تخم مرغ کمی هم زده ۳ عدد
پودر سوخاری ۱ و نیم فنجان
پنیر پارمزان رنده شده ۱/۲ فنجان
سس مارینارا برای سرو
نمک و فلفل به میزان دلخواه


طرز تهیه

فر را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. یک سینی فر مناسب آماده کنید و کف آن توری فلزی قرار دهید.

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه های باریک برش بزنید. با استفاده از یک چاقوی تیز یا نوک ماسوره یک دایره وسط بادمجان ها ببرید و آنرا خارج کنید تا بادمجان ها حلقه ای شوند.

آرد، نمک و فلفل را در کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید. تخم مرغ ها را در کاسه دیگری با هم مخلوط کنید. پودر سوخاری و پنیر پارمزان را نیز در کاسه دیگری با هم ترکیب کنید. بادمجان های حلقه ای را یکی یکی داخل ترکیب آردی بزنید.سپس داخل مایه تخم مرغی و بعد داخل پودر سوخاری بزنید و داخل سینی فر، روی توری فلزی بچینید. به همین ترتیب تمام حلقه های بادمجان را آماده کنید و روی توری قرار دهید.

سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا بادمجان ها کاملا برشته و ترد شوند. این بادمجان های سوخاری خوشمزه را بصورت گرم و با سس مارینارا یا هر سس دلخواه دیگر نوش جان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید