آش و سوپ

طرز تهیه آش آبادانی

آشی بسیار تند بومی های آبادان «آش آبادانی» را برای صبحانه یابرای ناهار و یا عصرانه سرو میشه

مواد لازم
نخود ۷۵ گرم
لوبیا سفید ۷۵ گرم
گوشت گوساله (مکعبی خردشده) ۲۵۰ گرم
پیاز (نگینی خردشده) ۲ عدد
زردچوبه (پودرشده) یک دوم قاشق چایخوری
روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) به مقدار لازم
برنج ۳۰۰ گرم
عدس (پاک و ریز خردشده) ۱۵۰ گرم
تره ۵۰۰ گرم
نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) به مقدار لازم
فلفل قرمز (پودرشده) یک دوم قاشق چایخوری
نعناع خشک (پودرشده) ۲۰ گرم
گوشت چرخ‌کرده گوساله ۵۰ گرم
کشک مقداری برای تزیین


طرز تهیه
۱. آب روی نخود را خالی کنید سپس آن را در قابلمه ای حاوی آب ریخته و ۴ ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد. یک ساعت پس از پختِ نخود، لوبیا سفید، گوشت و نیمی از پیاز را به قابلمه اضافه کنید. زردچوبه را در تابه ای کوچک حاوی مقدار کمی روغن تفت دهید سپس آن را به قابلمه بیافزایید.
۲. در یک ساعت آخر پختِ حبوبات و گوشت، آب روی برنج و عدس خیس شده را خالی کرده و به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بپزد سپس تره، مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به قابلمه بیافزایید (در این حین، گهگاهی آش را هم بزنید تا ته نگیرد).
۳. مقداری روغن مایع در تابه ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس نعناع را به آن اضافه کنید، به محض این که روغن داغ شد، تابه را از روی حرارت بردارید.

۴. بقیه پیاز را در تابه ای جداگانه، حاوی روغن حرارت داده شده تفت دهید تا طلایی شود سپس گوشت چرخکرده را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و آبِ گوشت کاملاً کشیده شود (در حین تفت دادن، گوشت را با قاشق چوبی از هم باز کنید). در آخر، کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و تابه را از روی حرارت بردارید.
۵. پس از پختِ آش، قابلمه را از روی حرارت بردارید و گوشت را از قابلمه خارج کرده و آن را بهصورت ریشریش خرد کنید سپس آن را مجدداً به قابلمه برگردانید و هم بزنید. آش را در ظرف مورد نظر بریزید، روی آن را با کشک، نعناع داغ و گوشت چرخکرده تزیین و سرو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید