کیک و شیرینی

طرز تهیه کاپ کیک با شکلات مذاب

کاپ کیک شکلاتی بسیار خوشمزه وشیک برای مهمانی

مواد لازم
کره‌ی آب شده ۲ قاشق غذاخوری

کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

کره ۳/۴ لیوان

شکلات چیپسی یا رنده شده ۵۰ الی ۶۰ گرم

خامه سفت ۱/۲ لیوان

تخم مرغ ۵ عدد

شکر ۳/۴ لیوان

آرد ۲/۳ لیوان


طرز تهیه
۱)  خمیر کیک، شکلات چیپسی یا رنده شده را در کاسه‌ی مخصوص مایکروفر بریزید و کره و خامه را روی آن گذاشته و به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا شکلات کاملاً آب شده و یک دست شود.

۲) جهت آماده کردن ظرف تهیه کاپ کیک شکلاتی کره‌ی آب شده را به سطح ظرف مورد نظر بمالید به طوری که سطح مورد نظر را کاملاً پوشش دهد. سپس پودر کاکائو را بر روی آن بپاشید تا سطح را به طور کامل بپوشاند.

۳) هنگامی که شکلات کمی سرد شد آن را با تخم‌مرغ و شکر و آرد مخلوط کنید تا مخلوط یک دستی به دست آید. سپس آن را در ظرفی که قبلاً آماده کرده‌اید بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

۴) اکنون زمان پخت فرا رسده است. اگر ظرف شما برای تهیه‌ی ۱۲ کاپ کیک تک نفری مناسب است به مدت ۱۰ دقیقه و اگر ظرف شما برای ۶ عدد کیک مناسب است به مدت ۱۵-۱۸ دقیقه در حرارت ۴۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید. تا اطراف کیک‌ها کاملاً پخته شود.

۵) برای اینکه مطمئن شوید کاملاً آماده است می‌توانید چوب کبریتی را به مرکز کیک‌ها بزنید. اگر از مواد به چوب کبریت نچسبید آماده‌ی سرو کردن است. اکنون کافی است تنها ۵ دقیقه منتظر بمانید تا کمی خنک شود تا آن را بر روی دیس یا بشقاب برگردانید. و با یک چاقوی تیز یک لایه‌ی بسیار نازک از سطح آن را برداشته و با بستنی، خامه و یا دارچین سرو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید