اطلاعات تغذیه

غذاهای ضد ریزش مو

اگر میخواهین موی شاداب واز ریزش مو جلوگیری کند این موادتاثیر عمده در سلامت مو دارند

اسفناج
اسفناج یکی از منابع غنیِ آهن، ویتامین A و C و پروتئین و جز غذاهای ضد ریزش مو می باشد.کمبود آهن یکی از دلایل اصلی ریزش مو می­­باشد. اسفناج همچنین ما با امگا – ۳ اسید، منیزیم، آهن و کلسیم ، پتاسیم به درخشندگی مو و حفظ سلامت پوست کمک می­کند.

هویج و سیب زمینی تازه
آب هویج یا هویج، پای ثابتِ رژیم های غذایی می­باشد زیرا برای چشم، قد و داشتن موهای براق مفید می­باشد. ویتامین A موجود در هویج، برای بهبود رشد مو مفید است.

سیب زمینی تازه دارای کاروتن- بتا می­ باشد که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.کمبود ویتامین A در بدن سببِ خشکی پوستِ سر و خارش می شود.

تخم مرغ و لبنیات
تخم مرغ و محصولات لبنی: شیر ، ماست ، پنیر ، تخم مرغ و غیره. پر از مواد مغذی ضروری هستند مانند پروتئین، ویتامین B۱۲ ، آهن ، روی و اسیدهای چرب و اومگا ۶. همچنین محصولات لبنی یک منبع عالی از بیوتین (ویتامین ۷ B) که برای مبارزه با ریزش مو شناخته شده است.

غلات
با گنجاندن یک کاسه غلات در وعده­ ی صبحانه خود با ریزش موهای خود خداحافظی کنید. غلات غنی از فیبر، روی، آهن، اسید چرب امگا ۶ و اسیدهای چرب اشباع نشده ( PUFAs ) هستند، که باعث رشد مو و موی پرپشت و سالم می­شوند.

خشکبار
گردو از دیگر غذاهای ضدریزش مو ست که با اضافه کردن گردو به رژیم غذایی خود از ریزش موی خود جلوگیری کرد. این تنها خشکبار است که حاوی بیوتین ، ویتامین گروهB ، ویتامین E ، تعداد زیادی از پروتیین و منیزیم است، که همه سبب تقویت پوست و موی سرش می شود. این از سلول‌های شما را از آسیب‌های که ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار شوید، محافظت می کند.

عدس
حبوبات از دیگر غذاهای ضد ریزش مو ست که پراز آهن و زینک وپروتئین و بیوتین است. علاوه بر این، عدس پر از اسید فولیک است که برای سلامتی سلول های قرمز خون که مفید برای پوست سر و مو هستند، ضروری می باشد.

جوجه
گوشت ماکیان، غنی از پروتئین با کیفیت بالاست که موهای شکننده را تقویت می‌کند، از آنجایی که ناخن‌ها وموهای ما متشکل از پروتئین هستند، گوشت ماکیان بهتر است جز رژیم غذایی روزانه باشد.

توت­ فرنگی
این از غذاهای ضد ریزش مو ست که حاوی سطوح بالایی از سیلیکا می­باشد . سیلیکا ماده­ای معدنی است که برای رشد مو و قدرت آن حیاتی می­باشد . سایرغذاهای ضد ریزش مو شامل سیلیکا برنج، جو ، پیاز، کلم ، خیار و کلم می­باشند.

ماست
ماست پر از ویتامین D و B5که برای تقویت پیاز مو بسیار موثر می­باشد. همچنین شما می توانید هر چنو وقت یکبار از ماست بعنوان ماسک مو استفاده کنید.

غذاهای غنی و ویتامین C
ویتامین C سبب جذب آهن در بدن می­شود، متعاقبا کمبود آن سبب ریزش مو در انسان می­شود. اضافه کردن میوه مانند پرتقال، عنبه هندی ، زغال آخته، آهک و کیوی به برنامه غذایی شما سبب جذب ویتامین C می­شود. ویتامین C نیز در تولید یک پروتیین به نام کلاژن که سبب تقویت رگ‌های خونی و موهای انسان می­شود، کمک می­کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید