اطلاعات تغذیه

۶ ماده غذایی سالم برای مبارزه با سرطان

۶ ماده غذایی سالم دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان که می‌توانند با سرطان مبارزه کنند و از بدن شما در مقابل بیماری‌ها محافظت کنند.

میزان ابتلا به سرطان در بین مردم در حال افزایش است اما غذاهایی که استفاده می‌کنید نقش مهمی در دفاع شما ایجاد می‌کند. مواد غذایی که دارای آنتی‌اکسیدان هستند در این مورد کمک زیادی به شما خواهد کرد و شما حتما این مواد غذایی را در آشپزخانه‌تان دارید. در این مطلب ما ۶ ماده غذایی سالم که برای مبارزه با سرطان کمک می‌کند و بهتر است همیشه در دسترستان باشد را به شما معرفی می‌کنیم. بعضی از آن‌ها را می‌توانید فریز کنید و از بعضی دیگر در پخت غذاها کمک بگیرید.

۶ ماده غذایی سالم

دانه چیا 

این دانه‌ها سرشار از پروتئین هستند و برای اسموتی‌ها کاربرد بسیار دارند. دانه چیا دارای مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله کوئرستین، کپسفل و اسید کلرورنیک است که همه آن‌ها به پیشگیری از سرطان ریه و پروستات کمک می‌کنند. همچینین این دانه‌ها منبع خوبی از فیبر هستند و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می‌دهد. از دانه چیا می‌توانید برای تهیه پودینگ چیا استفاده کنید.

انگور قرمز

رزوراترول موجود در انگور قرمز یکی از معروف‌ترین ترکیبات برای مبارزه با سرطان است و کار آن مهار کردن سلول‌های تولید کننده سرطان است. پوست انگور قرمز سرشار از رزوراترول است. انگور سیاه نیز دارای آنتوسیانین و کاتچین است که دو آنتی‌اکسیدان قوی هستند.
انگورها را در بسته‌های کوچک بسته‌بندی و فریز کنید و به عنوان میان وعده و یا در سالادهایتان از آن‌ها استفاده کنید.

گردو

گردو را به عنوان یکی از مغزهای جادویی می‌دانند زیرا آن تقریبا دو برابر دیگر مغزها آنی‌اکسیدان دارد. گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید آلفا لینولنیک است. اسید آلفا لینولنیک یک اسید چرب ضروری است که به کاهش سرطان روده بزرگ کمک می‌کند و پنی فنول‌های موجود در گردو باعث جلوگیری از سرطان پروستات می‌شود. جالب است که برشته کردن گردو باعث می‌شود هضم آن را برای بدن راحت تر می‌کند.

کنگر فرنگی

پلی فنول موجود در کنگر فرنگی باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود در حالی که این ماده باعث درمان سرطان نمی‌شود اما برای پیشگیری از آن کاربرد دارد. کنگر فرنگی همچنین منبع خوبی از فولات و ویتامین B است که خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد. می‌توانید کنگر فرنگی‌هایتان را فریز کنید یا اگر به آن دسترسی دارید آن را تازه بخرید و از آن در غذاهایتان استفاده کنید.

بلوبری

بلوبری یک میوه شیرین شگفت آور و منحصر به فرد است این میوه سرشار از آنتوسیانین است. آنتوسیانین یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند. بلوبری در مقایسه با ۲۰ میوه و سبزیجات دیگر دارای بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدان است. می‌توانید آنها را فریز کنید و در تمام طول سال از آن استفاده کنید.

کلم بروکسل

کلم یکی از سبزیجاتی است که همیشه در آشپزخانه‌ها پیدا می شود. اندول و ایزوتوسیانات، از مولکول‌های موجود در این سبزی هستند که از ایجاد تومور در مثانه، سینه، کولون، کبد و ریه جلوگیری می‌کنند و خوردن بیشتر آن باعث جلوگیری اط سرطان پروستات می‌شود. این سبزی یکی از منابع اصلی از ویتامین C و K است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید