آشپزی ملل

 طرز تهیه چند نوع فاجیتای مرغ

غذایی متنوع وخوشمزه هر کشوری به سبکی خاصتی درست وسرو میکنن

فاجیتای مرغ

مواد لازم

روغن زیتون ۱ قاشق سوپ خوری
آبلیموی تازه ۲ قاشق سوپ خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
زیره سبز ۱ قاشق چای خوری
سینه مرغ بدون استخوان ۳۰۰ گرم
ماست چکیده ۱ پیمانه
کاهوی کوچک ۱ عدد
گوجه  فرنگی ۳ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد
گشنیز خرد شده ۲ /۱ پیمانه
نان ترتیلا ۱۰ عدد


طرز تهیه:

در یک ظرف مناسب روغن زیتون را با آب لیمو، نمک، فلفل و زیره مخلوط کنید. سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک برش داده، سپس آنها را داخل ظرف بریزید و خوب بغلتانید تا کاملا با مواد مخلوط شوند. روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت ۴۵-۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس تکه های مرغ را داخل آن خوب سرخ کنید. مرغ را همچنین می توانید کباب هم بکنید.

در این میان بقیه مواد را آماده کنید. پیاز را بعد از آنکه پوستش را گرفتید، به صورت خلالی خرد کنید. گوجه فرنگی ها را بعد از شست و شو به صورت مکعبی های کوچک خرد کنید. کاهو را هم خوب بشویید، سپس آن را هم خرد کنید. فلفل دلمه ای ها را بشویید، سپس آنها را به صورت خلالی خرد کرده ، داخل یک تابه با مقداری روغن آنها را سرخ کنید.

اکنون مقداری از سبزیجات آماده شده و ۳-۲ تکه مرغ روی هر کدام از نان ها قرار دهید. مقداری گشنیز هم روی مواد بریزید. در انتها مقداری ماست چکیده روی مواد بریزید و سرو کنید.


فاجیتا؛  مکزیکی

مواد لازم 

سینه مرغ پخته شده: ۴۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

نان گندم ترتیلا: ۳ عدد

بادمجان: ۱ عدد

کدو سبز: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۱ حبه

فلفل قرمز تند: ۱ تکه کوچک

آب‌لیمو، روغن زیتون، نمک: به میزان نیاز


طرز تهیه

تکه‌های کوچک سیر، فلفل تند، آب‌لیمو، روغن زیتون و نمک را مخلوط کنید. مرغ‌ها را ریش ریش کرده و داخل این مواد بغلتانید و بگذارید به مدت نیم ساعت در این مواد بماند.

بادمجان‌، کدو سبز، فلفل دلمه‌ای را به در ابعاد کوچکی برش بزنید. در یک ماهیتابه مقداری روغن زیتون بریزید و پیاز را که از قبل به تکه‌های کوچک تقسیم کردید در آن تفت دهید. وقتی پیاز کمی طلایی شد، تکه‌های بادمجان، کدو سبز و فلفل دلمه‌ای را در ماهیتابه ریخته و سرخ کنید. بعد از اینکه همه آن‌ها خوب سرخ شد، موادی که مرغ را در آن خوابانده بودید هم به آن اضافه کنید. در این مرحله شما می‌توانید از هر چاشنی که دوست دارید برای طعم‌دار کردن این مواد استفاده کنید.

بعد از اینکه این مواد را با چاشنی تفت دادید نان‌های ترتیلا را گرم کنید و این مواد را لای نان بریزید و نوش جان کنید.


فاجیتا؛  آمریکایی

مواد لازم

۴ عدد سینه مرغ

۳ عدد فلفل دلمه ای خرد شده

۱ عدد پیاز خرد شده

چاشنی ( فلفل قرمز، پودر پیاز، سیر و کمی پونه در صورت دلخواه)

۳ قاشق غذاخوری آب لیمو


طرزتهیه

فلفل دلمه ای های خرد شده به اضافه پیاز خرد شده رو داخا ظرفی می ریزیم و روی شعله با حرارت پایین قرار میدهیم. مرغ ها رو روی سبزیجات می چینیم. درب ظرف رو میزاریم و با شعله حرارت خیلی پایین میگزاریم تا خوب بپزن.

زمان پخت این مواد با حرارت بالا ۴ ساعت و حرارت پایین ۸ ساعت هست.البته این بستگی مستقیم به گوشت داره . شما میتونید حتی از گوشت قرمز هم استفاده کنید.

بعد از اینکه مرغ ها خوب پخته شد با چنگال اونها رو ریز ریز می کنیم. سپس مرغ های ریز شده و سبزیجات رو داخل ظرفی میریزم و چاشنی و آب لیمو رو به مواد اضافه می کنیم. بهم میزنیم تا چاشنی خوب به خورد مواد بره .

میتویند درون نان لواش بریزید و میل کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید