دستور غذایی کاربرانکیک و شیرینی

دو نوع شیرینی گردویی خانگی

شیرینی پفکی با زرده بسیار خوشمزه وشیرینی گردویی با سفیده تخم مرغ مناسب عید

شیرینی پفکی گردویی با زرده تخم مرغ

مواد لازم 

پودر قند ۷۵ گرم
زرده تخم مرغ ۳ عدد
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش ¼ قاشق چایخوری
وانیل ۱ پنس
آرد سفید ۱ قاشق چایخوری
گردوی نیم کوب شده ۱۰۰ گرم


طرز تهیه

ابتدا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب با همزن برقی به اندازه ای می زنیم ( حدودا ۵ دقیقه ) تا رنگ مواد سفید و کشدار شود.

در این مرحله آبلیمو ترش را همراه با پودر هل به مواد می افزاییم (لیمو برای اینکه طعم شیرینی ها خیلی شیرین نشود اضافه می شود می توانید حذف کنید) و با همزن برقی در حدی مواد را ترکیب می کنیم که فقط با هم یکدست و مخلوط شوند.

حالا آرد را نیز در صورت تمایل در این مرحله اضافه می کنیم (برای ضخیمتر شدن شیرینی است که می توانید حذف کنید) و همزن را کنار می گذاریم و گردوهای نیم کوب شده را به مایه اضافه می کنیم و با قاشق مایه را مخلوط می کنیم تا گردو در تمام مایه شیرینی پخش شود.

سپس سینی فر را خارج می کنیم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۳۰ الی ۱۵۰ سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و از مایه شیرینی با قاشق چای خوری بر می داریم و روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مایه شیرینی را با فاصله حدودا ۲ سانتیمتر  با کف قاشق کمی روی مایه را فشار می دهیم تا کمی پهن شوند و  سپس سینی را داخل فر قرار می دهیم.

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت حدودا ۱۵ دقیقه پف کنند و کمی حجم آن ها بیشتر شود. پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل پخته شدند وسط آن ها کمی شل است، که این موضوع جای نگرانی ندارد

چون بعد از اینکه کاملا سرد شدند این مسئله حل می شود و شیرینی ها ترد و تو خالی می شوند. شیرینی ها را با پالت از کاغذ روغنی به آرامی جدا می کنیم و در ظرف در بسته و خشک و خنک قرار می دهیم. نوش جان


 شیرینی گردویی با سفیده

مواد لازم 

پودر گردو ۱۵۰ گرم
شکر ۳۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۱۵۰ گرم
آرد برنج ۱/۲ ق غذاخوری
سرکه ۱/۲ ق غذاخوری
وانیل ۱ ق چای‌خوری
جوش شیرین ۱/۴ ق چای‌خوری
پودر کاکائو ۱/۲ ق چای‌خوری


طرز تهیه 

ابتدا باید پودر گردو را با شکر حسابی مخلوط کنید.
سفیده تخم مرغ را به پودر گردو و شکر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید..هم زده

حالا مایه را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و حدود ۴۵ دقیقه مرتب هم بزنید. مراقب باشید این مایه به هیچ وجه نباید بجوشد.
در دقیقه آخر، پودر کاکائو را افزوده و خوب مخلوط کنید.
مایه را از روی حرارت برداشته سپس به آن زمان بدهید تا خوب سرد شود.
پس از خنک شدن مایه شیرینی گردویی نوبت اضافه‌کردن جوش شیرین، سرکه، وانیل و آرد برنج است. این مواد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایع یکدستی بدست آید.
در نهایت با کمک دو قاشق، مقداری از مایه شیرینی را برداشته و با فاصله کف سینی فر که با کاغذ روغنی پوشاندید بگذارید و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۵- ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا شیرینی‌ها پخته شوند.
شیرینی گردویی خوشمزه شما آماده است. شما با این مقدار مواد اولیه، حدود ۲۵ تا ۲۷ عدد شیرینی خواهید داشت. توجه کنید که به خاطر حساس‌بودن این شیرینی، حتما سفیده‌ها را بر حسب گرم اندازه بگیرید و حتما موقع هم‌زدن مواد روی حرارت، حرارت بسیار پایین (پایین تر از دم کردن برنج) را رعایت نمایید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید