آشپزی ملل

طرز تهیه نان پِرتسِل آمریکایی

دستور پخت پِرتسِل نوعی نان حلقه‌ای شکل خشک و سلوپی جو یک ساندویچ خوشمزه آمریکایی

چوب شور آمریکایی یا پِرتسِل

پِرتسِل نوعی نان حلقه‌ای شکل خشک است که پیش از پختن روی آن کمی نمک می‌پاشند و اغلب به عنوان تنقلات خورده می‌شود. این نان خشک، طعمی شبیه به چوب شور خودمان دارد اما برخلاف چوب شور ایرانی، باریک و قلمی شکل نیست. این نان را مهاجران اروپای شرقی با خود به آمریکا برده‌اند و امروز به شکل داغ در خیابان‌های نیویورک فروخته می‌شود. پِرتسِل خیابانی معمولا به کلفتی انگشتان دست است اما شما می‌توانید در خانه آن را به شکلی باریک‌تر آماده کنید.

مواد لازم 

آرد شش پیمانه

مخمر خشک یک قاشق مرباخوری

شکردو قاشق غذاخوری

گرد نانوایی یک قاشق چای‌خوری

شیر یک پیمانه

تخم مرغ دو عدد

روغن سه قاشق غذاخوری

نمک یک قاشق مرباخوری

نمک دانه درشت به مقدار لازم


طرز تهیه 

مخمر را با یک قاشق مرباخوری شکر در یک پیمانه آب ولرم حل کنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در جای گرمی قرار دهید. سپس محلول مخمر را در یک کاسه بریزید و شیر و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید. چهار پیمانه از آرد و شکر باقی‌مانده را هم کم کم روی مایه بریزید و با دست یا کاردک چوبی مواد را با هم مخلوط کنید.

خمیر را مثل روش تهیه نان همبرگر گلوله کنید و در کاسه‌ای که داخلش را چرب کرده‌اید بیندازید. خمیر را یک دور بگردانید تا رویش چرب شود. سپس روی کاسه را بپوشانید و برای دو ساعت در جای گرمی بخوابانید تا خمیر ور بیاید.

یک پیمانه از آرد را با گرد نانوایی الک کنید و روی تخته بپاشید. خمیر را روی تخته ورز دهید تا آرد جذب آن شود. از خمیر به اندازه یک توپ پینگ‌پونگ بردارید و میان دو کف دست گلوله کنید. هر توپ را روی تخته بمالید تا به صورت رشته‌ای به نازکی مداد در بیاید. هر رشته را حلقه کنید و دو سر آن را گره بزنید و در سینی فر که کفش را چرب کرده‌اید قرار دهید.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. تخم‌مرغ را بزنید و با قلم‌مو روی پِرتسِل‌ها بمالید و کمی نمک زیر و روی آن بپاشید.

سینی را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید. سپس فر را خاموش کنید و در آن را کمی باز بگذارید تا چوب‌شور‌ها خشک و خنک شوند. در این فاصله گاهی به آنها سر بزنید تا گرمای باقی مانده در فر، چوب شورهایتان را نسوزاند.


 اسلوپی جو 

اسلوپی جو یک ساندویچ خوشمزه آمریکایی است که با مایه گوشت مزه‌دار شده تهیه می‌شود. در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه آن را به شکل فینگرفود به شما آموزش دهیم. آماده کردن مایه گوشت این غذا بسیار سریع است. فقط کافی است آن را با کمی ادویه و سس خردل و گوجه تند که اصل ماجرا هستند، مزه‌دار کنید و با خمیر هزارلا داخل فر قرار دهید. همراه ما باشید.

مواد لازم

خمیر هزارلایک ورقه

گوشت چرخ کرده۴۵۰ گرم

پیاز نگینی خرد شده

یک عدد پنیر چداریک پیمانه

سیردو حبه

زرده تخم مرغ یک عدد

روغن یک قاشق غذاخوری

نمک به مقدار لازم

فلفل نصف قاشق چای‌خوری

سس گوجه فرنگی تند قاشق غذاخوری

سس خردل یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه

برای  این فینگر فود خوشمزه، ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. پیاز را که به صورت نگینی خرد کردید داخل روغن کمی تفت دهید. سپس سیر را اضافه کرده و بلافاصله گوشت چرخکرده را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن مقداری نمک مواد را آنقدر تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ پیدا کرده و خوب بپزد.

در این مرحله سس خردل و سس قرمز تند را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

حالا خمیر هزارلا را روی میز کارتان قرار دهید و به کمک یک قالب کوچک قلبی شکل یا هر شکل دیگری روی خمیر را به ترتیب قالب بزنید.

یک کاغذ نسوز روی سینی فر قرار دهید و خمیرها را روی کاغذ با فاصله بچینید.

با یک قاشق مرباخوری مقداری از مایه گوشت را بردارید و وسط خمیر قرار دهید.

به کمک یک قلموی آشپزی ریز دورتادور خمیر را زرده تخم مرغ بمالید و یک خمیر دیگر روی مواد قرار دهید. به کمک چنگال دورتادور خمیر را بکوبید.

به کمک قلمو روی اسلوپی جو را به زرده آغشته کرده و روی آن پنیر چدار رنده شده بپاشید.

سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. اسلوپی جو آماده است آن را می‌توانید در یک بشقاب یا با استفاده از سیخ‌های چوبی سرو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید