آشپزی ملل

طرز تهیه اسنک پوتین کانادایی

پوتین غذای سنتی خوشمزه و محبوب در کانادا با سس مخصوص

مواد لازم

آب مرغ‌: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱ قاشق غذاخوری

آرد: ۲ قاشق غذا وری

سیب زمینی: ۵ عدد

پنیر چدار یا موزارلا: ۴۰۰ گرم

روغن سرخ‌ کردنی: به میزان لازم


طرز تهیه 

ابتداکره را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. تا حدی که کره فقط ذوب شود. آرد را کم‌کم به آن اضافه کنید و هر بار به هم بزنید تا گلوله نشود. آب مرغ یا سس گریوی را به آرامی اضافه کنید و خوب به هم بزنید. اجازه دهید مواد به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند تا به یک‌‌سوم حجم اولیه برسد و غلیظ شود. سس را بردارید و اجازه دهید حرارت خود را از دست بدهد.

سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و خلالی خرد کنید. آنها را بشویید و خشک کنید. سیب زمینی ها را در روغن سرخ کنید تا حدی که پفکی و تر شود. می‌توانید از فر هم استفاده کنید. سیب زمینی‌ها را در ظرف سرو بریزید و روی آنها را پنیر بپاشید و سس را روی آن بریزید.

نکته

می‌توانید از سبزیجات معطر ساطوری شده و تازه هم برای روی پوتی استفاده کنید. در طرز تهیه معمولا چیکن پوتین از کلم خرد شده و پیازچه هم استفاده می‌شود. سبزیجات جزو مواد اصلی پوتین نیستند و به عنوان تنوع استفاده می‌شوند یا اینکه می‌توانید روی سس را پودر آویشن بپاشید.

پوتین در مدل‌های متنوع جدید می‌توانیددرست کنید چیکن پوتین را با مرغ‌های رشته رشته شده و انواع دیگر پوتین با بیکن و گوشت دودی هم تهیه کرد.با سس و پنیر

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید