نوشیدنی ها

طرز تهیه چند نوع هایپ نوشیدنی انرژی زا

چگونه نوشابه انرژی‌زای خانگی طبیعی و سالم درست کنیم

دستورالعمل شماره ۱

یک عدد تخم مرغ
یک عدد موز
یک فنجان شیر خامه گرفته
یک فنجان ماست
یک فنجان یخ
یک قاشق غذاخوری پروتئین وی (آب پنیر)
یک قاشق غذاخوری جوانه گندم


طرز تهیه

برای درست کردن این نوشابه انرژی‌زا، شما می‌توانید بسته به انتخاب خودتان از کل تخم مرغ یا فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. ماست باید بدون چربی باشد تا از اضافه شدن کالری غیرضروری به بدنتان جلوگیری شود. تمامی مواد را در مخلوط‌کن بریزید و خوب بهم بزنید تا نوشیدنی آماده سرو شدن شود. همچنین اگر می‌خواهید آن‌را سرد میل کنید، می‌توانید نوشیدنی را برای مدتی در یخچال نگه دارید. برای افزایش محتوای گرمازای نوشیدنی، می‌توانید میوه‌های دیگری نیز به آن اضافه کنید. توت فرنگی می‌تواند ترکیب خوبی به این نوشابه انرژی‌زا باشد.


دستورالعمل شماره ۲

نصف فنجان شربت لیمو
نصف فنجان گریپ فروت (تازه یا منجمد)
یک فنجان چای نعناع (دم کرده)
یک و نیم فنجان نارنجی (تازه یا منجمد)


طرز تهیه

تمام مواد را در مخلوط‌کن قرار دهید، و خوب بهم بزنین تا یک نوشیدنی انرژی‌زا سریع به دست آید. نارنجی و گریپ فروتی که برای این نوشیدنی استفاده می‌شوند می‌توانند منجمد یا تازه باشند. بهرحال بهتر است از میوه‌های تازه استفاده کنید چون سرشار از مواد مغذی هستند.


دستورالعمل شماره۳

نصف گالن نوشیدنی طعم‌دار (بدون گاز)
دو پینچ جایگزین نمک (بر اساس کلرید پتاسیم)
سه پینچ نمک معمولی
۲۰۰ میلی‌گرم پودر کافئین

یک دوز مکمل ویتامین B (مایع)
ده قطره شربت جینسینگ


طرز تهیه

نصف گالن نوشیدنی طعم‌دار را در یک ظرف قرار دهید. یک دوز مکمل ویتامین B همراه با سه پینچ نمک و دو پینچ جایگزین نمک به آن اضافه کنید. مواد تشکیل‌دهنده را خوب بهم بزنید. مقدار ذکر شده کافئین و جینسینگ را به ترکیب اضافه کنید و خوب تکان دهید. نوشیدنی را برای مدتی در یخچال قرار دهید و سپس آن‌را داخل بطری‌ها بریزید.
هشدار:

برای اضافه کردن دوز مناسب کافئین و مکمل ویتامین B با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. مصرف بیش از حد این مواد می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این نوشیدنی چون حاوی کافئین است برای مصرف کودکان توصیه نمی‌شود.


دستورالعمل شماره۴

یک چهارم لیوان آرد جو دو سر
پنج عدد بادام
یک لیوان شیر
یک قاشق چای‌خوری عسل


طرز تهیه

آرد جو دو سر را با بادام و شیر در مخلوط‌کن بریزید و خوب بهم بزنید. محتویات را داخل یک لیوان بریزید و یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و فورا میل کنید. آرد جو دو سر سرشار از الیاف، کربوهیدرات، و ویتامین‌ها است که یک ترکیب عالی برای نوشیدنی‌های طبیعی است.


دستورالعمل شماره۵

نصف سیب
یک زرده تخم مرغ
یک عدد هویچ
یک فنجان شیر سویا
یک قاشق غذاخوری عسل
شش گرم عصاره جینسینگ (دانه دانه یا مایع)


طرز تهیه

زرده تخم مرغ را از تخم مرغ کامل جدا کرده و کنار بگذارید. هویچ خرد شده، سیب و شیر سویا را در مخلوط‌کن قرار داده و خوب مخلوط کنید. حال عصاره جینسینگ، زرده تخم مرغ جدا شده و عسل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره بهم بزنید. نوشیدنی را داخل یک لیوان بریزید و مقداری عسل به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و میل کنید. این نوشیدنی می‌تواند یک نوشیدنی خوب برای رفع خستگی پس از یک جلسه تمرین باشد.


دستورالعمل شماره۶

یک عدد موز رسیده
چهار عدد انجیر خشک
یک فنجان آب
یک قاشق غذاخوری عسل


طرز تهیه

برای درست کردن این نوشابه انرژی‌زا سریع، موز، انجیرها و عسل را در یک مخلوط‌کن قرار دهید. یک لیوان آب به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. همچنین می‌توانید به جای انجیر، خرما و کشمش استفاده کنید تا ارزش غذایی نوشیدنی افزایش یابد.
نوشابه‌های انرژی‌زا سالم محتوی مقدار کمی شکر و کافئین نیز موجود هستند. با این حال، بهتر است به آنهایی که حاوی مواد طبیعی هستند تکیه کنید. نوشابه‌های طبیعی عموما برای مصرف انسان سالم تلقی می‌شوند بجز افرادی که به مواد غذایی طبیعی خاصی حساس هستند. انتخاب یک نوشابه انرژی‌زا از یک فروشگاه و مصرف آن وسوسه انگیز است، چون برای تولید آن هیچ زحمتی لازم نیست. با این حال، این عادت ممکن است بای شما گران تمام شود چون این نوشابه‌ها گران قیمت هستند. همچنین پس از دانستن برخی از دستورالعمل‌های نوشابه‌های طبیعی انرژی‌زا، مادرها می‌توانند برای پر انرژی کردن بچه‌هایشان در طول روز این نوشیدنی‌های خوشمزه را درست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید