Uncategorizedآشپزی سالم

طرز خشک کردن سیب

یکی از خوردنی های سالم و مغذی است و یک نوع آجیل شیرین

طرز تهیه

شستن و در آوردن هسته ی سیب ها

سیب هایی که انتخاب کرده اید بشویید. لازم نیست حتما پوستشان را بکنید. پوست طعم بیشتری به سیب می دهد و دارای فیبر زیادیست که سیب به آن مشهور است. کسانی که دوست ندارند پوست سیب خشک شده بخورند می توانند آن ها را بکنند. این واقعا به علاقه ی شما بستگی دارد.

هسته ها را در بیاورید. همچنین قسمت هایی که زده دارند جدا کنید. در مغازه ها وسیله ای می فروشند که می توانید با آن ها به آسانی هسته ها را در بیاورید. اگر از آن ها ندارید می توانید هسته ها را با دستانتان در بیاورید.

سیب را به تکه ها نازک ببرید. شما هم می توانید سیب را ببرید تا شکل کروی آن ثابت باقی بماند و هم می توانید آن را به قاچ های نازک ببرید. این هم به سلیقه ی شما بستگی دارد.

این تکه ها را در محلولی قرار دهید که قهوه ای نشوند. بهترین گزینه برای این کار، آب لیمو و آناناس، همراه با آب است. آب آناناس الزامی نیست اما طعم شیرینی به سیب ها می دهد و طعم تند ترشی آبلیمو را متعادل می کند.
همچنین می توانید، آب پرتغال را با آب لیمو و آب مخلوط کنید.

روی تکه ها، ادویه بپاشید (اختیاری). برخی دوست دارند با ادویه هایی چون جوز بویا، دارچین یا فلفل شیرین، به غذای خود طعم دهند. این، طعم سیب را خوب می کند، ولی سیب های بی ادویه نیز به همین اندازه خوشمزه اند.

بخش دو: خشک کردن سیب
استفاده از فر

فر را روی ۹۵ درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید.

تکه های سیب را روی کاغذ روغنی قرار دهید. مطمئن باشید آن ها روی همدیگر نباشند، و گرنه موقع خشک شدن به همدیگر می چسبند.

ورق را در گاز قرار دهید. تکه ها را برای یک ساعت بپزید. وقتی یک ساعت تمام شد، ورق را بیرون آورید و به تکه های سیب تلنگری بزنید. اگر می خواهید سیب ها تردتر باشند می توانید آن ها را برای یک ساعت دیگر نیز بپزید.

فر را خاموش کنید ولی سیب ها را بیرون نیاورید. اندکی از در فر را باز کنید و اجازه دهید در داخل خنک شوند. تا زمانی که سیب ها کاملا خنک نشده اند نباید آن ها را بیرون بیاورید (ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد).

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید